Оновленим законом «Про захист прав споживачів» введено низку новацій, які мають посилити захист прав споживачів в Україні.
Отже, яка користь споживачеві від нововведень:
встановлюється пріоритет прав споживачів перед будь-якими іншими інтересами і цілями суб’єктів господарювання;
сфера дії закону поширюється на сферу харчової продукції в частині економічних прав споживача. Що це означає: відтепер продавці не несуть відповідальність за непридатні продовольчі продукти. За новими нормами продавці зобов’язані надати заміну такому товару, чи повернути споживачу гроші при пред’явленні ним розрахункового документа (чека);
вимоги закону розповсюджуються на товари з цифровим змістом, встановлюються додаткові вимоги до продавця в контексті дотримання прав споживачів цифрової продукції. Тепер суб’єкт господарювання - продавець діджитал-товарів, зобов’язаний надавати споживачу повну інформацію щодо інтероперабельності програми, її сумісності із середовищем із відмінним програмним забезпеченням і таке інше;
посилюються вимоги до позначення продавцями ціни товарів (наприклад, необхідність вказувати контактні дані виробника), а також – гарантійні зобов’язання продавців щодо «складної» продукції (наприклад, побутова техніка), чітко встановлюються строки щодо ремонту товарів, споживачеві надається право на зниження ціни, або повернення коштів, якщо недолік товару з’являється після ремонту;
встановлюються чіткі зобов’язання як до продавців, так і до маркетплейсів та прайс-агрегаторів – на сайті мають розмістити перелік необхідної та достеменної інформації про суб’єкт господарювання (контактний номер телефону, юридичну і фактичну адресу, інші ідентифікаційні дані). Також їм необхідно буде вказувати повний перелік і загальну суму додаткових витрат клієнта, пов’язаних із придбанням товару (вартість доставки, інші платежі). У разі порушення цих норм, Держпродспоживслужба, окрім накладання штрафу, може заблокувати сайт, чи частину програмного забезпечення суб’єкта електронної комерції, чи маркетплейса, звернувшись до провайдера, – до моменту усунення продавцем суттєвих недоліків;
скасовано чинну норму щодо необхідності для підприємців створювати «обмінний фонд» товарів (це робилося для забезпечення споживачів на час гарантійного ремонту).
Джерело інформації: національне інформаційне агенство Укрінформ https://www.ukrinform.ua/