Порушення зору
Стандарт

Рекомендації до складання грантових заявок/концепцій проєкту

18 січня 22:37
2
69

Титульний аркуш (Title Page)

Титульний аркуш служить візитною карткою Вашої заявки. Він повинен містити всю необхідну для донора інформацію. Більшість організацій-грантодавців вимагають, щоб титульний аркуш займав одну сторінку, а в багатьох з них взагалі існує розроблений зразок, який повинен бути використаний заявником.

Назва проекту - має бути помітною, щоб відразу привернути увагу, але при цьому – короткою. Вона може бути досить загальною або може містити підзаголовок.

Організація-заявник - назва організації, що виконує проект, її адреса, телефон і номер розрахункового рахунку.

Організація-партнер – державна, комунальна установа або неурядова організація, яка братиме участь у виконанні проекту, її повне найменування та адреса (за наявності).

Керівник проекту- вказується ПІБ, звання, посада, адреса, телефони, номер факсу, адреса електронної пошти і т.д. Керівник відповідає за виконання проекту, несе відповідальність перед донором за ефективність витрати коштів.

Керівник організації – ПІБ та контакти керівника організації.

Географія - вказується територія, де буде здійснюватись реалізація проекту: місто, район, область, кілька областей і т.д.

Строк виконання проекту – дата початку і дата закінчення проєкту.

Вартість проекту - тут вказується необхідний обсяг фінансування на весь строк із зазначенням загальної суми, суми власного внеску (співфінансування) та суму запуваної у донора.

 

Анотація / Резюме проекту (Summary)

На першій сторінці заявочної форми на грант може бути залишено спеціальне місце для резюме. Резюме часто називають Анотацією проекту.

Анотація – короткий виклад основної суті проекту. Рекомендований обсяг: для скороченої заявки (концепції проекту) -1 абзац (3-10 рядків); для повної заявки -1 сторінка (200-300 слів). Це - одна з найважливіших частин заявки. Більшість експертів спочатку читають лише анотацію. Анотація - це шанс переконати донора у вагомості й привабливості проекту.

 

Вступ (Introduction)

У цій частині заявки ви розповідаєте про вашу організацію, як про заявника на грант. Як правило, заявки фінансуються виходячи з репутації організації- заявника, а не тільки з якості самого проекту. У вступі ви обґрунтовуєте вашу надійність і пояснюєте, чому заявка саме вашої організації заслуговує на підтримку. Рекомендований обсяг вступу – 0,5-2 сторінки.

Що ви можете повідомити про себе у вступі?

• місія, цілі та завдання вашої організації;

• скільки часу ви існуєте, як розбудовувалися, наскільки значні ваші фінансові, матеріальні та кадрові ресурси;

• унікальність вашої організації (факти типу того, що ви були першими в країні або регіоні, хто почав працювати в даній галузі);

• деякі ваші найбільш значні досягнення;

• ваші успіхи в проектах, подібних пропонованому;

• фінансова підтримка, яку ваша організація вже отримувала з інших джерел (крім донора, до якого ви звертаєтесь). Ви можете додати до заявки листи підтримки від інших донорів.

 

Постановка проблеми (Problem Statement)

Із вступу грантодавець повинен був усвідомити собі сферу ваших інтересів, над чим ви працюєте. Тепер ви маєте точно викласти конкретну проблему, яку збираєтеся розв'язати за допомогою вашого проекту. З точки зору донора, проект має вирішити конкретну проблему у конкретній сфері. Немає проблеми - немає проекту.

Сутність або зміст. Слід визначити, із чим існуюча ситуація порівнюється та на якій підставі, описати різні симптоми проблеми.

Організаційна або географічна локалізація. Де була виявлена проблемна ситуація? Наскільки широко вона поширена?

Абсолютна і відносна величина. Наскільки серйозна, важлива проблема в абсолютних величинах? Скількох людей вона торкається? Як і на що вона впливає? Наскільки і для кого вона важлива? Хто й що отримає від її вирішення?

Наслідки. До чого може призвести нерозв'язання даної проблеми? Дуже важливим є те, що потреби, які описуються, не повинні бути внутрішніми потребами вашої організації, за винятком випадків, коли ви шукаєте кошти для підвищення ефективності власної роботи. Зокрема, відсутність у вас грошей - це НЕ проблема.

В роботі над цим розділом ви маєте зробити наступне:

• логічно зв'язати завдання, що виконує ваша організація, із проблемами, які ви збираєтеся спробувати розв'язати;

• чітко визначити всі проблеми, над якими ви будете працювати, упевнитися в тому, що ця задача, в принципі, може бути здійснена у визначений реальний строк вашими власними силами за визначені обмежені кошти;

• підтвердити наявність проблеми за допомогою додаткових матеріалів статистичних даних, групових заяв, приватних листів від ваших клієнтів і професіоналів, що працюють у вашій галузі та ін. (таблиці й схеми, швидше за все, перевантажать даний розділ, тому прибережіть їх для додатків, найкраще приведіть низку найбільш ефективних даних, що наочно ілюструють ситуацію);

 • бути реалістичними - не намагатися розв'язати усі світові проблеми в найближчі півроку.

 

Мета і завдання проекту (Project Goal and Objectives)

«Проблема» повинна мати логічний перехід до Мети і завдань.

Мета – це загальна декларація того, що повинно бути зроблено. Вона описує призначення проекту – його кінцевий результат.

Отже, мета проекту є описом ситуації, яка настане, якщо проект буде реалізовано відповідно до наших планів.

Завдання - це ті можливі поліпшення ситуації, що ви описували в розділі Постановка проблеми.

 

Різниця між метою й завданнями проекту:

Мета загальна декларація того, що повинно бути виконано; результат діяльності, фінал якої визначений для вирішення загальної проблеми; вирішення проблеми, описаної вами раніше; бачення напрямку, у якому все буде рухатися; носить суб'єктивний характер; повинна бути зрозумілої для кожного, навіть для того, хто не працює безпосередньо із проектом.

Завдання

містять у собі низку конкретних заходів, які мають бути виконані для досягнення мети проекту;

одне завдання вирішує частину загальної мети;

є завершеним модулем, а не процесом, описом того, що буде існувати по закінченню проекту;

надає більш детальну картину того, що повинно бути виконано за визначений для реалізації час;

повинно бути виконане до кінця проекту.

 

Цільова аудиторія проекту (Target Groups)

Аплікаційні форми і конкурсна документація найчастіше оперують двома термінами - цільова група (target group) і бенефіціари - адресати допомоги. Найчастіше під терміном «цільова група» ми розуміємо все середовище, ситуацію якого прагнемо змінити. Це майбутні учасники заходів у рамках проекту, клієнти, одержувачі послуг та ін.

Натомість бенефіціари - це безпосередні адресати допомоги, інакше кажучи, визначена, обмежена кількість юридичних або фізичних осіб, соціальних груп , яка отримує певні вигоди, що виникають у результаті реалізації проекту. У цьому розділі мають бути максимально чітко зазначені їхня кількість, а також принципи добору цих людей, груп, об'єктів.

 

Очікувані результати (Expected Outcomes)

а) Безпосередні очікувані результати (Outputs), які мають бути отримані власне в результаті реалізації заходів проекту. Ці результати варто розписувати як чіткий перелік фактів, які чітко відповідають поставленим завданням і основній меті проекту.

б) Довгостроковий ефект (Impact) - це свого роду прогноз на майбутнє, тобто це той вплив, який буде відчуватися в суспільстві після закінчення проекту.

 

Кількісний результат (що буде зроблено?) фіксує кількість зроблених послуг, учасників заходів, одержувачів конкретної допомоги, кількість випущених книг тощо.

Якісний результат (що змінилося?) повинен відображати позитивні зміни, які відбудуться в результаті проведення заходів, надання послуг та ін.

 

Життєздатність проекту / Подальше фінансування (Sustainability) (за наявності)

Донори, зазвичай, бажають знати, звідки ви візьмете кошти після закінчення періоду надання гранту. Переконань, що ви будете прагнути знайти нового донора, недостатньо. Ви повинні представити план, який переконав би донора, що ваша організація має (або одержить) досить коштів для продовження реалізації проектних завдань після закінчення строку гранта. Дійсно, якщо вже зараз ви обмежені в коштах, то, що буде, коли ваш проект буде запущено? Може бути, що нинішнє фінансування не піде вам на користь, якщо наступного року вам будуть потрібні будуть ще більші суми, ніж у нинішньому.

 

План реалізації проекту (Timetable)

Одним із показників якості проекту є коректність планування і розташування за часом заходів та інших дій, з яких він складається. Тому проект не просто має містити розклад заходів, які до нього входять, але й бути досить насиченим (але не пересиченим). Спочатку розкладіть кожний проектний захід на достатню кількість складових (дій), які потім треба співвіднести одну з однією, для того щоб установити:

послідовність - у якому порядку повинні відбуватися ці дії?

Найпростішим і найбільш практичним інструментом, який використовується для планування ходу проекту є графік Гантта (Табл. 3.5).

 

Бюджет (Budget)

При розгляді заявок експертна рада конкурсу в першу чергу звертає увагу:
- на загальну вартість проекту;

- затребувані кошти;

- внесок самої організації у витрати із його реалізації;

- залучені кошти спонсорів і тощо.

 

На майбутнє!!!

Якщо ваш проект не отримав фінансування – не зневіряйтеся. Якщо це
можливо, то зв'яжіться з донором і довідайтесь, які були допущені помилки при написанні проекту. Врахуйте їх наступного разу.
Пам'ятайте, що, склавши першу заявку, ви наберетеся досвіду в написанні
найбільш складних частин проекту, і завжди зможете використовувати вже готові вдалі формулювання й аргументи зі старих заявок.

ЗРАЗОК

Також за темою

«Зроблено в Україні»

- 40% придбаного товару українського виробництва повертається у бюджет. - Купуючи українське, ти платиш заробітну плату...
3
60

12 березня 2024 року набули чинності зміни, внесені до Порядку реєстрації речових прав на нерухоме майно

12 березня 2024 року набула чинності постанова КМУ від 01.03.2024 № 239 «Про внесення змін до порядків, затверджен...
1
53