Порушення зору
Стандарт

Як відновити втрачені документи в умовах війни

13 листопада 2023 г. 9:56
5
61

Як відновити втрачений паспорт?

Документом, що підтверджує громадянство та визначає приналежність особи до держави, є паспорт. В Україні такими документами є внутрішній паспорт громадянина України - ID-картка або книжечка зразка 1994 року, а також закордонний паспорт.

У разі втрати паспорта громадянина України або паспорта для виїзду за кордон, потрібно невідкладно звернутися із заявою про втрату документа до поліції та отримати від поліцейських витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань. Далі, для оформлення нового документа слід особисто прийти до однієї з трьох установ:

– підрозділу Державної міграційної служби (ДМС) України;

– центру надання адміністративних послуг (ЦНАП);

– центру обслуговування громадян «Паспортний сервіс».

Важливо! Якщо ви втратили паперові документи, ви можете послуговуватися сервісом «єДокумент» у застосунку Дія. На час воєнного стану він є цифровим аналогом посвідчення.
 

Які послуги зараз надає Державна міграційна служба України?

У межах своїх повноважень ДМС надає адміністративні послуги через центри надання адміністративних послуг (ЦНАПи).

Громадянам України — послуги щодо закордонних паспортів та ID-карток;

Іноземцям — послуги щодо посвідок на тимчасове та постійне проживання на території України, посвідчень особи без громадянства для виїзду за кордон, продовження строку перебування на території України та надання дозволів на імміграцію.

Також ДМС наразі надає такі послуги:

  • продовження терміну дії закордонних паспортів (строком до 5 років);

  • вклеювання фотокарток дітей до закордонних паспортів їхніх батьків;

  • видача виготовлених до 24 лютого закордонних паспортів та ID-карток, які були доставлені до органів ДМС.

  •  

Для відновлення паспорта громадянина України необхідно подати такі документи:

  • заяву про втрату паспорта (її можна написати на місці за зразком);

  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань у випадку, якщо ваш паспорт вкрали (витяг є свідченням відкриття кримінальної справи);

  • чеки про оплату адміністративного збору чи штрафу (Необхідно враховувати, що якщо ви самі загубили паспорт, то крім адміністративного збору, ви повинні будете сплатити штраф);

  • довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків;

  • довідку про місце проживання.

Якщо у вас є діти, або ви перебуваєте в шлюбі чи розлучені, необхідно надати свідоцтва про народження дітей та про шлюб або розлучення.

Важливо! Довідка про статус внутрішньо переміщеної особи не є обов’язковою, але може  знадобитися для встановлення місця реєстрації чи для підтвердження особи.


Як відновити індивідуальний податковий номер?

Замість втраченого або викраденого документа оформляється та видається новий документ. На новій картці буде стояти відмітка «Дублікат».

Для його отримання необхідно звернутися до будь-якого податкового органу із заявою за формою № 5ДР та надати оригінал і копію паспорта. Ця послуга є безкоштовною.

 

Як відновити права водія та техпаспорт?

У разі втрати посвідчення потрібно повідомити про це територіальний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ, а в разі викрадення — територіальний орган Національної поліції.

Для відновлення посвідчення водія заявник має подати заяву та такі документи:

  • паспорт громадянина України чи ID-картка з довідкою про реєстрацію місця проживання;

  • копію довідки про присвоєння ІПН;

  • медичну довідку за формою 083/о (на час дії воєнного стану медична довідка не подається);

  • платіжний документ про оплату адміністративної послуги.


Відновлення документів про вищу освіту?

Звернутися із заявою до вишу, в якому ви здобували освіту, або до його правонаступника. У разі відсутності правонаступника — до управління Міністерства освіти і науки України.

Можна отримати електронну версію диплома про освіту на сайті Єдиної державної електронної бази з питань освіти — info.edbo.gov.ua

Крім того, Міністерства освіти і науки України розробила та презентувала освітній чат-бот EducationUaBot, за допомогою якого можна знайти інформацію про отримання дублікату, відновлення навчального процесу тощо. Дублікат документів про вищу освіту мають видати протягом 20 календарних днів з моменту звернення з заявою до закладу освіти.

 

Відновлення свідоцтва про реєстрацію чи розірвання шлюбу, народження, смерті чи зміну імені

Дані документи можна відновити он-лайн за допомогою порталу Дія. Для цього необхідно:

  • перейти на сайт diia.gov.ua та авторизуватися;

  • у меню «Послуги» обрати «Довідки та витяги»;

  • обрати потрібний документ;

  • заповнити необхідну інформацію;

  • обрати спосіб доставки та оплатити послугу.


Як відновити документи за кордоном?

Українські консульства займаються оформленням документів втрачених і термін дії яких закінчився, а також видачею  паспортів громадянина України та українського закордонного паспорту.

У консульстві також можна отримати:

  • інформаційну підтримку;

  • продовжити термін дії закордонного паспорта;

  • внести відомості про дітей, молодших 16 років, до паспорта одного з батьків;

  • оформити Свідоцтво про підтвердження особи на випадок, якщо у вас є лише внутрішній паспорт (старого зразка), де відсутні записи латиницею.

 

Також за темою

Куди звертатися підприємцю, щоб отримати підтвердження, що підприємство не працює?

Якщо запитують ваші документи як підприємця, який не працює, ви маєте надати відповідні підтвердження, які можуть бути в...
2
43

Питання: Чи треба проводити аудит трудових книжок перед скануванням?

Перед тим як подавати скановані копії трудових книжок для оцифрування через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонд...
1
45

Питання: Як закрити ФОП, якщо немає запису в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків

Які кроки потрібно зробити, щоб правильно «закрити» підприємницьку діяльність, якщо фізичної особи - платник...
2
42