Верховна Рада зобов’язала бізнес протягом 5 років зберігати документи, які пов’язані з обчисленням та сплатою податків. Парламент у другому читанні ухвалив відповідний законопроєкт №8131 про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації міжнародного стандарту автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки.
За словами ексголови Податкового комітету Ніни Южаніної, закон передбачає з дня набрання ним чинності:
▪️ зберігання 5 років первинних документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків;
▪️ надання інформації на запит контролюючого органу — це спеціальний запит податкового органу іншої країни щодо операцій їх платника з платником України (в рамках міжнародного договору про уникнення подвійного оподаткування).
Ці норми діятимуть для всіх юридичних осіб (платників податку на прибуток, платників єдиного податку третьої групи), в тому числі неприбуткових підприємств та організацій.
При цьому зазначені вимоги застосовуються до документів, які розроблено:
до дня набрання чинності цим законом, строк зберігання яких не закінчився на день набрання чинності цим законом;
починаючи з дня набрання чинності цим законом;
особою, стосовно якої на день набрання чинності цим законом розпочато, але не завершено процедуру припинення (ліквідації).
Чинним податковим кодексом встановлено переважно трирічний строк зберігання зазначених документів.
Протягом трьох років бізнес має зберігати дозвільні документи.