Особистий Кабінет Пенсійного Фонду (ПФУ) - це персональний електронний обліковий запис громадянина на веб-порталі ПФУ, який створюється при реєстрації користувача і забезпечує інформаційний обмін, пов’язаний із наданням послуг в електронному вигляді.
Електронні послуги в особистому кабінеті органи Пенсійного фонду надають безоплатно з дотриманням вимог до захисту персональних даних.
В особистому кабінеті на веб-порталі електронних послуг ПФУ українці можуть отримати багато послуг.
Цей онлайн-сервіс дає такі можливості:
Для громадян:
подання заяв на призначення та перерахунок пенсій;
електронна взаємодія з фондом з питань призначення та перерахунку пенсій,
подання заяв про внесення змін до електронної пенсійної справи;
оформлення пенсійного посвідчення;
доступ до електронної пенсійної справи (для пенсіонерів);
подання сканованих копій трудової книжки, інших даних для оцифрування трудової діяльності;
перегляд та отримання відомостей про виплачену заробітну плату, сплачені страхові внески, набутий страховий стаж;
формування в електронному вигляді довідок та/або витягу з реєстру застрахованих осіб з використанням перевірочних кодів;
перегляд електронних лікарняних в Електронному реєстрі листків непрацездатності;
внесення/зміни/уточнення даних в реєстрі застрахованих осіб;
послуга «пенсійний калькулятор» — проведення прогнозного розрахунку майбутньої пенсії;
подання запитів для підготовки в паперовій формі довідок, інших документів, які заявник одержить під час особистого звернення до органів Фонду;
дистанційний запис на прийом в сервісні центри;
заповнення аплікаційних форм для подачі заяв, скарг, пропозицій, запитів в електронній формі тощо;
одержання та перегляд повідомлень від фонду;
отримання інформації про стан опрацювання звернень до Фонду;
замовлення послуги інформування за допомогою СМС-повідомлення;
Для роботодавців:
доступ до інформації з реєстру застрахованих осіб про працівників за період перебування особи у трудових відносинах із цим роботодавцем;
стан взаєморозрахунків за зобов’язаннями платника;
перегляд сформованих електронних лікарняних працівників в Електронному реєстрі листків непрацездатності, формування відповідних розрахунків;
одержання інформації, необхідної для здійснення оплати тимчасової непрацездатності;
подання даних для оцифрування трудової діяльності працівників.
Як зареєструватися на сайті:
Для реєстрації на веб-порталі ПФУ передбачено два способи:
1.Особисто звернутися до територіального органу Пенсійного фонду для оформлення заяви на реєстрацію. При цьому потрібно буде виконати наступні кроки:
– У Пенсійному фонді необхідно оформити заяву. Фахівці ПФУ допоможуть Вам у її заповненні. Внесені у заяву відомості перевіряються, вносяться до інформаційної системи Пенсійного фонду. Вам роздрукують розписку про одержання заяви, а також ви отримаєте «реєстраційний код». Цей код є дуже важливим! Він необхідний для реєстрації на Веб-порталі, отже, зберігайте його в таємниці до моменту закінчення реєстрації.
– Завершіть реєстрацію, зайшовши на веб-портал ПФУ за посиланням https://portal.pfu.gov.ua і виберіть пункт меню «Реєстрація» в закладці «Реєстрація за заявою». Заповніть реєстраційну форму. Зверніть увагу, що логін і пароль бажано вибирати такими, що не містять ваших справжніх імен та прізвищ. Виконання такої рекомендації підвищить рівень захисту ваших персональних даних.
– Після реєстрації на введену вами електронну адресу прийде лист, необхідний для підтвердження реєстрації. Після підтвердження реєстрації ви отримаєте повідомлення веб-порталу про успішне закінчення реєстрації.
2. Он-лайн реєстрація за електронним цифровим підписом (ключем ЕЦП)
Ключ ЕЦП може знаходитися на будь-якому носії (наприклад, флешка чи жорсткий диск вашого комп’ютера) або на електронному пенсійному посвідченні (ЕПП).
Для авторизації за ЕЦП з флешки вам потрібно виконати наступні кроки:
1. На екранній формі «Вхід» у закладці «За ЕЦП» ознайомитися зі списком АЦСК (авторизований центр сертифікованих ключів), ЕЦП яких підтримує Веб-портал ПФУ;
2. Якщо у вас ще немає ЕЦП одного з цих АЦСК, вам необхідно звернутися в АЦСК та отримати ЕЦП. Інформацію щодо отримання ЕЦП ви можете знайти в Інтернеті залежно від АЦСК, який ви обрали;
3. Після отримання ЕЦП оберіть пункт головного меню «Вхід» і виконайте перший вхід на портал за ЕЦП (закладка «За ЕЦП»).
Для авторизації за ЕЦП з ЕПП вам потрібно виконати наступні кроки:
1. Якщо у вас ще немає електронного пенсійного посвідчення (ЕПП), зверніться до органу ПФУ та отримайте ЕПП. Ключ ЕЦП, записаний в Електронному пенсійному посвідченні, створюється автоматично в процесі підготовки вашого особистого Електронного пенсійного посвідчення (ЕПП). Для використання ЕПП ви маєте пам’ятати PIN-код, який встановили при отриманні ЕПП для додатку ЕЦП.
2. Після отримання ЕПП оберіть пункт головного меню «Вхід» і виконайте перший вхід на портал за ЕПП (закладка «За ЕПП»).
Для авторизації за БанкІД або МобайлІД вам потрібно виконати наступні кроки:
1. Обрати на веб-порталі авторизацію засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації (GOV ID).
2. Відпрацювати авторизацію за БанкІД або МобайлІД на сайті інтегрованої системи електронної ідентифікації.
Важливо! Реєстрація на Веб-порталі здійснюється тільки один раз!
- Джерело інформації: Мережі правового розвитку.